diumenge, 9 de novembre del 2014

Organització del grup

Per tal de poder aconseguir un bon funcionament del grup i millor desenvolupament de tot el procés d'observació, ens hem hagut d'organitzar partint del fet que som dos grups compartint la mateixa peixera.

En un primer moment, vam haver d'acordar quants peixos i espècies diferents volíem, a partir dels diversos objectius que cada grup es plantejava. D'aquesta manera, vam decidir comprar les espècies Molly i Platty. 

Hi ha algunes accions que hem dut a terme entre totes com, per exemple, l'acondicionament de la peixera i l'alimentació dels peixos. Però després cada grup per separat observa i i s'interessa per unes qüestions diferents, d'acord amb les seves finalitats d'observació. 

Pel que fa a l'alimentació, cada matí puja una persona (indiferentment del grup) a donar-los menjar i avisa a la resta perquè no els en donem més d'un cop al dia.

Pel que fa al manteniment de la peixera, cada setmana deixem aigua reposant perquè es purifiqui i, després, algun dels dos grups, quan puja al laboratori, canvia l'aigua.

Aplicacions didàctiques

Pel que fa a les seves aplicacions didàctiques, considerem que és fonamental transmetre en els nostres alumnes la importrància d'una bona coordinació dins d'un treball en grup. Aquesta coordinació atribuirà a cada infant un rol, amb la seva corresponent responsabilitat, que els ajudarà a formar-se com a persones, adquirint unes rutines que també els seran necessàries en el seu futur personal. 

Creiem que el treball en grup en aquest tipus d'activitat és fonamental ja que compartir les diferents maneres d'observar un mateix subjecte, amb diferents punts de vista i opinions,  aporta als alumnes, una ampliació i enriquiment de la seva pròpia mirada i del seu propi diàleg amb la realitat. 

Finalment, pensem que fer aquest tipus d'activitat fomenta l'esperit de formular-se preguntes constantment vers allò que viuen i veuen els infants, cosa que els ajudarà en la construcció d'un pensament crític, creatiu i obert a l'escolta de la resta de la societat en què viuen. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada